
Geçtiğimiz günlerde Şanlıurfa’da zabıta ekiplerinin gerçekleştirdiği gıda denetimlerinde bir tatlı işletmesinde dikkat çeken bir usulsüzlük ortaya çıkarılmıştı. Yapılan incelemelerde, baklava ve çeşitli tatlılarda Antep fıstığı görüntüsü vermek amacıyla yeşil boya ile renklendirilmiş yer fıstığı kullanıldığı tespit edilmişti.
GAZİANTEP’TE DE DENETİM ÇAĞRISI
Yaşanan olayın ardından açıklamalarda bulunan Enver Bal, Gaziantep’te piyasada satılan ve üretimde kullanılan çekilmiş Antep fıstığı içlerinin de denetlenmesi gerektiğini söyledi.
İlgili kurumların piyasadan numuneler alarak laboratuvar analizleri yaptırmasının önemine dikkat çeken Bal, şunları kaydetti:
“Çoğu yerde satılan ve imalatlarda kullanılan çekilmiş Antep fıstığı içlerinden numuneler alınarak tahlile gönderilmesini istiyoruz. Çekilmemiş Antep fıstığı içi 2 bin 300 TL’ye satılırken, çekilmiş Antep fıstığının 2 bin TL’ye satılması düşündürücüdür. Burada bir sorun yok mu? Bu fiyat farklılıkları bizleri şüphelendiriyor. Şüphelerin ortadan kaldırılması için gerekli incelemelerin yapılması gerekiyor.”
TÜKETİCİLERE UYARI
Çekilmiş Antep fıstığı ürünlerinde kalite sorunu yaşanabileceğine de dikkat çeken Bal, bazı ürünlerde “yanık” olarak tabir edilen düşük kaliteli fıstıkların kullanılabildiğini öne sürdü.
Tüketicilere önemli tavsiyelerde bulunan Bal, “Çekilmiş içlerde zaman zaman yanık dediğimiz fıstıklar kullanılabiliyor. Bu nedenle tüketicilerimizin çekilmiş fıstık almak yerine, çekilmemiş iç fıstık satın alıp evlerinde çekmelerinin daha sağlıklı olacağını düşünüyoruz” dedi.
Bal, hem tüketicilerin korunması hem de sektörde haksız rekabetin önlenmesi adına denetimlerin artırılmasının büyük önem taşıdığını sözlerine ekledi.
Haberle ilgili henüz yorum yapılmamıştır.