
Türkiye'nin en büyük şehirleri arasında yer alan Gaziantep'te gerek büyükşehir, gerekse ilçe belediyelerinin son dönemde taşınmaz satışlarına ağırlık verdiği görülüyor. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi de bu ay içerisinde çeşitli taşınmazların satışı için belediye meclisinden yetki alırken, merkez ilçelerde satış trafiği hız kazandı.
ŞEHİTKÂMİL'DE 33 TAŞINMAZ SATIŞA ÇIKARILMIŞTI
Şehitkamil Belediyesi, geçtiğimiz günlerde resmi internet sitesinde yayımladığı ihale ilanıyla 33 taşınmazını satışa çıkarmıştı. Söz konusu taşınmazların ihalesi ise dün gerçekleştirildi.
ŞAHİNBEY'İN HIZINA YETİŞİLEMİYOR
Şahinbey Belediyesi ise taşınmaz satışlarında daha yoğun bir program yürütüyor. Belediye, 5 Haziran'da 18 arsayı satışa çıkarırken, 17 Haziran'da 9, 25 Haziran'da ise 30 taşınmazı daha ihale yoluyla satışa sunacak.
TOPLAM 57 TAŞINMAZ
Böylece Şahinbey Belediyesi, yalnızca Haziran ayında toplam 57 taşınmazın satışını gerçekleştirmek üzere ihale sürecini başlatmış olacak.
BÜTÇELER NEREYE GİDİYOR?
Türkiye'nin en kalabalık ilçeleri arasında yer alan Şahinbey ve Şehitkamil, merkezi bütçeden önemli pay alan belediyeler arasında bulunuyor. Bunun yanı sıra belediyelerin taşınmaz satışlarından da ciddi gelir elde ettiği biliniyor.
MERAK EDİLİYOR
Bu noktada kamuoyunda merkezi bütçeden gelen kaynaklar ile arsa ve taşınmaz satışlarından elde edilen gelirlerin hangi projelerde kullanıldığı, ne kadarının yatırıma dönüştürüldüğü ve belediyelerin mali planlamalarının nasıl şekillendiği yönündeki sorular gündeme geliyor.
Önümüzdeki süreçte taşınmaz satışlarından elde edilecek gelirlerin kullanım alanları ve belediyelerin yatırım programlarının kamuoyu tarafından yakından takip edilmesi bekleniyor.
Haberle ilgili henüz yorum yapılmamıştır.